Ich war auch mal auf der SC Project Seite unterwegs und hab mir die Englische Version angeschaut, die ist nicht ganz so grausam wie die Deutsche.
Full system 3-1 with silencer Conic '70s
3-1 Full exhaust system with collectors in stainless steel and slip-on silencer.
To have the maximum performance of the exhaust is recommended to install an added power unit.
Housing for the original sonda lambda.
Everything to install the exhaust on the bike is included: 1 full exhaust system, 1 silencer, springs and screws, high temperature stickers, CEE homologation card specific for the motorbike model. 24 months SC-Project official guarantee. Street legal version according "EU" regulations.
Die Frage die sich mir stellt ist was für Daten sind in der Hologation Card aufgeführt und gegenüber welcher EU Regulation ist das Ganze legal.
Nach ein bisschen mehr forschen noch auf diese Dinge gestoßen:
Homologation for road circulation and certificates
Each SC-Project exhaust system kit has a regular ministerial homologation both for acoustic discharge and for the polluting ones (on request and only for some models). The following laws are respected, for the free circulation on public road:
Acustic discharge – Directive 97/24/EC chapter 9
SC-Project company is officially authorized to produce exhaust systems for motorbikes with ministerial certifications which are directly issued by the Italian Transport Ministry and by the German TUV.
Stellt sich dir Frage ob die Directive auch noch bei Euro 4 gilt oder nicht?
In case of stop by the police what does certificate that SC-Project exhaust system is regularly homologated?
Each exhaust system is endowed of specific homologation stamping . We also supply an homologation card, specific for each motorbike model which has to be presented in case of check by the police. Each card is specific and presents both the identification details of the silencers (homologation number and sign) and details of the motorbike it is destined. The specific info of the motorbike model are set in the homologation card: motorbike model, engine code, variant and type.
Heißt das nun ich zeige bei einer Kontrolle diese Homologation Card und alles ist schick? Wäre ja zu einfach.
Wie erkenne ich eigentlich ob eine Anlage Euro3 oder Euro4 konform ist? Der Kat ist doch kein Indiz, oder ?
Die Anlage ist schon irgendwie geil, weil Sie irgendwie zum Thema "NEO Retro" passt Die Akra sagen mir bis auf die Low Mount gar nicht zu und die ist einfach zu teuer (obwohl ich bis dato immer Akra an meinen Bikes gehabt hab) Alternativ finde ich die termignoni Anlage in komplett Schwarz ganz cool.